Metoda vynucených opakování

Tato metoda umožňuje provést více opakování v jedné sérii. Nutná je ale účast další osoby, jejímž úkolem je pomoci dokončit několik dalších opakování poté, co došlo k vyčerpání svalů. Díky tomuto  přístupu lze svaly zatěžovat až za hranici jejich potenciálu a tím stimulovat svalový růst.

Úkolem pomáhající osoby je pomoci uskutečnit dvě až tři opakování, která by bez její pomoci nebylo možné dokončit. Vynucená opakování stačí provést pouze u poslední série. Odborníci na sportovní vědu znají odpověď na to, proč právě vynucená opakování vedou k rychlému růstu svalové hmoty. Ve srovnání s normálním tréninkem totiž tato metoda zvyšuje hladinu růstového hormonu po tréninku až trojnásobně.

Po  metodě vynucených opakování nejsou ještě další 3 dny svaly zcela zotavené, proto je důležité zařadit 4 - 7 dní odpočinku. Metodu vynucených opakování lze na jednu svalovou skupinu aplikovat maximálně 4 týdny. Jedná se o vysoce intenzivní trénink, který rovněž zvedá hladinu kortizolu (katabolický hormon), takže jeho nadměrné využívání může vést k přetrénování. 

Zdroj: Jim Stoppani, Velká kniha posilování, Grada, Praha 2008

Líbí se Vám tento článek? Doporučte jej ostatním.

Cvičení není jen o bicepsovým zdvihu :-)