Metoda pumpování svalů

Tato metoda používá na začátku tréninkové jednotky základní cviky a těžká břemena. Např. při posilování hrudníku začíná bench pressem a sériemi se šesti až osmi opakováními, následuje bench press s jednoručkami s osmi až deseti op., pokračuje se rozpažkami s jednoručkami s dvanácti až patnácti opakováními a jednotka končí rozpažkami na protisměrných kladkách s patnácti až dvaceti opakováními.

Tato metoda využívá zvýšeného prokrvení svalů, způsobeného vyšším počtem opakování, k transportu vody, kyslíku, živin a anabolických hormonů do svalů a k odplavení metabolických produktů na konci tréninku, čímž se urychluje regenerace a podporuje svalový růst.

Příklad pumpování svalů kvadricepsu:

  1. Dřepy, 3 série, 6 - 8 op.
  2. Leg press, 3 série, 8 - 10 op.
  3. Výpady, 3 série 12 - 15 op.
  4. Předkopávání, 3 série, 15 - 20 op.

Zdroj: Jim Stoppani, Velká kniha posilování, Grada, Praha 2008

Líbí se Vám tento článek? Doporučte jej ostatním.

Už jsi ve formě?